torsdag 12 mars 2009

Åttatusensjuhundrasextio dagar.

24 år. Om man spenderade en vecka i varje land så skulle man ha hunnit besöka alla världens länder 6 gånger på den tiden. Hur många länder har jag besökt? Om man gick i lugn takt (och hade möjlighet) så skulle man på 24 år ha hunnit fram och tillbaka till månen med god marginal. På 24 år hann ett världskrig avslutas och nästa påbörjas och om vi inte gör något så har kanske en god del av polarisen smält om 24 år.


Jag antar att jag med detta vill påstå att jag har levt ganska länge nu.


Det har vi firat! Dagen började med en cheesecake dekorerad med vad som mycket väl kan ha varit 24 färska hallon, sedan drack vi en kopp kaffe på the Daily Grind, gick för att jobba en stund, kom hem och avslutade dagen på en trevlig Italiensk restaurang. Jag tycker mycket om att bli bortskämd på min födelsedag! Jag mår bra av det.


Utöver det så har höjdpunkterna på sistone varit ekorrarna som nästlade sig in i vårt skafferi och åt upp våra cashewnötter, Victorias och Daniels förlovning på SVT play och planering av resa till Boston nu i helgen.


Jag antar att livet inte kommer att vara så här:

...lika ofta längre.


Jag känner mig mycket mer som "halvvägs till femti" än som "mogen tonåring". Som när Lars i Los Angeles berättar om ravefester, surfning, sol och den nya tjejen i huset som säljer weed. Jag kan inte sticka under stol med att jag ibland vill byta med honom. Men som med alla mynt, har även detta två sidor. Hans kommentar när vi jämför våra liv på andra sidan atlanten är trots allt: "Du slipper ju sunket och ångesten Erik".


Där har han ju rätt. Att slippa vakna upp ensam i ett ostädat rum klockan halv två en söndagseftermiddag av ens svettiga, manliga rumskompis snarkningar och den kvalmiga smaken av gamla groggar i halsen har ju en poäng. Att få spendera min vardag tillsammans med den jag helst av allt vill vara nära gör att jag slutar se fram emot helgen som veckans absoluta höjdpunkt. Det är nog snarare det livet jag kan stå ut med om jag skall fortsätta på denna jord i 24 år till. Dessutom har jag hört att de kommersiella flighterna ut i rymden inte är så långt borta nu, så jag kanske slipper gå i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Hittade din blogg! :) Kul att du visade gamla bilder, gick nämligen igenom en himla massa gamla fotoalbum här om dan... Hittade en hel del kul från "gediget-eran", speciellt en film på Daniel när han pratar irlänska i flera minuter. :) Men som sagt, det va good times men inte längtar jag tillbaka! Hoppas allt är bra med dig!

    SvaraRadera
  2. du skriver verkligen jättebra erik, jag vill promota din blogg över hela världen! earn money and such.
    skitroligt att läsa om usa, jag hittar så mycket mer info där än när jag frågar dig när du e disträ vid datorn. Man får ut mer än "det va helt okej" :P

    nästa gång jag frågar hur någonting var så ska jag be dig läsa ur din blogg direkt, då blir det som att få höra en vacker modern saga, ur en väldigt kompetent författares bok. Vilka livsskildringar! Jag vill veta mer mer mer mer mer mer mer! skriv mer inlägg...
    /nils slin grebob

    SvaraRadera